- Startsida
- Kommun och politik
- Politisk styrning
- Anslagstavlan
Anslagstavlan
Från och med datumet som anslaget sätts upp, går det att överklaga besluten i protokollet under tre veckor. När tiden för överklagan har gått ut tas anslaget ner automatiskt.
Här visar vi också tillkännagivanden och kungörelser. Det rör sådant som kommunen enligt lag ska informera allmänheten om.
-
Samråd gällande Detaljplan för Tvärålunds förskola och skola, Vindelns kommun, Västerbottens län
Information om tillkännagivandet Instans Miljö- och byggnadsnämnden Förvaringsplats för handlingarna Kommunkontoret Ansvarig för kungörelsen Malin Gotthardsson Anslagets publiceringsperiod – (18 dagar, 1 timmar och 48 minuter) Vindelns kommun har ett pågående arbete för en ny detaljplan för fastigheten Tväråträsk 1:166 m.fl. i Tvärålund. Syftet med detaljplanen är att möjliggöra byggnation av ny förskola med lekyta samt ny parkering och trafiklösning.
Planförslaget avviker inte från gällande översiktsplan för Vindelns kommun.
Detaljplanen går nu ut på sitt första samråd för insamling av synpunkter och yttranden.
Under samrådstiden, 2025-02-10 – 2025-02-26, finns samrådshandlingarna till
detaljplanen tillgängliga på följande platser:
- Kommunkontoret, Kommunalhusvägen 11, Vindeln
- Tvärålunds skola, Idrottsvägen 4, Tvärålund
- Vindelns kommuns webbplats: www.vindeln.se/detaljplaner
Om du önskar att planhandlingarna ska postas eller e-postas till dig eller om du vill boka ett möte med kommunens samhällsplanerare kan du kontakta oss via plan@vindeln.se eller 0933 140 00.
Informationsmöte
Ett samrådsmöte av drop-in-karaktär kommer att hållas måndagen den 17 februari kl 17 – 19 i Tvärålundskolans matsal. Under detta möte kommer en presentation av planförslaget ställas ut och samhällsplanerare finns tillgängliga för frågor.
Hur du lämnar synpunkter på planen
Om du har synpunkter på samrådshandlingarna ska du framföra dem skriftligt till oss, med namn, adress och telefonnummer, senast den 26 februari. Ange diarienummer ”M-2024-219”. Om dina synpunkter inte kommer in i tid kan du förlora rätten att senare överklaga beslutet att anta planen.
Lämna gärna dina synpunkter per e-post till: plan@vindeln.se.
Det går också bra att lämna synpunkter i kommunens brevlåda (vid ingången till kommunkontoret) eller att skicka synpunkterna till:
Vindelns kommun
Miljö- och byggnadsnämnden
922 81 Vindeln
Frågor besvaras via plan- och byggkontorets e-post plan@vindeln.se eller av Rebecka Lind, 0933 - 142 14.
Miljö- och byggnadsnämnden
-
Samråd om Detaljplan för Solhaga Vindelns kommun, Västerbottens län
Information om tillkännagivandet Instans Miljö- och byggnadsnämnden Förvaringsplats för handlingarna Kommunkontoret Ansvarig för kungörelsen Malin Gotthardsson Anslagets publiceringsperiod – (25 dagar, 12 timmar och 41 minuter) Vindelns kommun har ett pågående arbete för en ny detaljplan för Solhaga, fastigheterna Ökbäcksgärdan 1 och Degerfors 31:1 i Vindelns centrum. Syftet med detaljplanen är att ge planmässiga förutsättningar för en god utemiljö till förskoleverksamhet. Syftet är även att bibehålla befintlig användning och tillskapa möjlighet för caféverksamhet inom området.
Detaljplanen bedöms inte medföra betydande miljöpåverkan. Planförslaget avviker däremot delvis från Fördjupad översiktsplan för Vindelns tätort och handläggs därför med utökat förfarande enligt 5 kap. 7§ i plan- och bygglagen.
Detaljplanen går nu ut på samråd för insamling av synpunkter och yttranden.
Under samrådstiden, 12 februari 2025 – 4 mars 2025, finns samrådshandlingarna till detaljplanen tillgängliga på följande platser:
- Kommunkontoret, Kommunalhusvägen 11, Vindeln
- Vindelns kommunbibliotek, Storvägen 40, Vindeln
- Vindelns kommuns webbplats: www.vindeln.se/detaljplanerOm du önskar att planhandlingarna ska postas eller e-postas till dig eller om du vill boka ett möte med kommunens samhällsplanerare kan du kontakta oss via plan@vindeln.se eller 0933-141 24.
Ett drop-in samråd kommer hållas den 18 februari på Vindelns bibliotek. Planhandläggare kommer finnas på plats klockan 17.30- 19.30 för att besvara frågor och diskutera förslaget. Du kan komma när det passar dig inom den angivna tiden.
Hur du lämnar synpunkter på planen
Om du har synpunkter på samrådshandlingarna ska du framföra dem skriftligt till oss, med namn, adress och telefonnummer, senast den 4 mars 2025. Ange diarienummer ”M-2024-424”. Om dina synpunkter inte kommer in i tid kan du förlora rätten att senare överklaga beslutet att anta planen.
Lämna gärna dina synpunkter per e-post till: plan@vindeln.se.
Det går också bra att lämna synpunkter i kommunens brevlåda (vid ingången till kommunkontoret) eller att skicka synpunkterna till: Vindelns kommun, Miljö- och byggnadsnämnden, 922 81 Vindeln
Miljö- och byggförvaltningen -
Miljö- och byggnadsnämndens protokoll den 4 februari 2025
Information om tillkännagivandet Instans Miljö- och byggnadsnämnden Paragrafer 1-23 Förvaringsplats för protokollet Kommunkontoret Sekreterare Malin Gotthardsson Anslagets publiceringsperiod – (22 dagar, 8 timmar och 0 minuter) -
Sociala utskottets protokoll den 28 januari 2025
Information om tillkännagivandet Instans Sociala utskottet Paragrafer 1-9 Förvaringsplats för protokollet Kommunkontoret Sekreterare Emelie Hägglund Länk till protokoll Kallelse och protokoll Anslagets publiceringsperiod – (22 dagar, 8 timmar och 0 minuter) -
Allmänna utskottets protokoll den 28 januari 2025
Information om tillkännagivandet Instans Allmänna utskottet Paragrafer 1-13 Förvaringsplats för protokollet Kommunkontoret Sekreterare Hedvig Palmqvist Länk till protokoll Kallelse och protokoll Anslagets publiceringsperiod – (22 dagar, 8 timmar och 0 minuter) -
Barn- och utbildningsutskottets protokoll den 27 januari 2025
Information om tillkännagivandet Instans Barn- och utbildningsutskottet Paragrafer 1-10 Förvaringsplats för protokollet Kommunkontoret Sekreterare Emelie Hägglund Länk till protokoll Kallelse och protokoll Anslagets publiceringsperiod – (22 dagar, 8 timmar och 0 minuter) -
Sociala utskottets protokoll den 28 januari 2025
Information om tillkännagivandet Instans Sociala utskottet Paragrafer 1-2 Förvaringsplats för protokollet Kommunkontoret Sekreterare Emelie Hägglund Anslagets publiceringsperiod – (22 dagar, 8 timmar och 0 minuter) -
Kommunfullmäktiges protokoll den 20 januari 2025
Information om tillkännagivandet Instans Kommunfullmäktige Paragrafer 1-14 Förvaringsplats för protokollet Kommunkontoret Sekreterare Hedvig Palmqvist Länk till protokoll Kallelse och protokoll Anslagets publiceringsperiod – (22 dagar, 15 timmar och 5 minuter)